Рейтинг@Mail.ru
Jump to content

Уважаемые посетители! Если у вас возникают проблемы с входом, регистрацией или сменой пароля, обращайтесь в эту тему (там можно писать без регистрации) с указанием где возникла проблема - на сайте или форуме.

Jordan.

The Ascent

Recommended Posts

 

Жанр: Action RPG 

Платформа: XO/XSX, PC

Разработчик: Neon Giant/Curve Digital
Дата выхода:  конец 2020го

 

Спойлер

Welcome to The Ascent Group, a self-contained metropolis stretching high into the sky and filled to the brim with weird and wonderful creatures from across the galaxy. When the survival of your district is threatened, it’s up to you to stop rival corporations and crime syndicates from seizing control – by any means necessary.

The Ascent is an action RPG that’s a real love letter to the sci-fi and cyberpunk worlds many of us grew up with. Players can explore a range of districts, from the deep slums to the higher luxury spheres, loot enemies for upgraded gear, and customize their bodies with a host of slick cyberware. The entire adventure can be played solo or with up to four players in local or online co-op.

 

We’ve known we have something special on our hands with The Ascent for a long time, so it’s a huge relief to finally share it with the world. When Xbox asked us to be part of their Inside Xbox event today, we couldn’t say yes fast enough.

Planet Veles is one of many planets across the galaxy run by mega corporations – far larger than anything we have today – and travelling between planets costs a huge amount of resource. The biggest of all these mega corps is The Ascent Group. They own everything and everyone – including you.

 

But as the game begins, The Ascent Group shuts down for mysterious reasons, causing the city’s automated security systems to go haywire and put your entire world at risk. With riots, rival factions and conspiracy theories spreading like wildfire, it’s time to uncover what’s really happening before it’s too late.

Developer Neon Giant may be an indie studio in terms of size (with just 11 people in total) but they’re definitely AAA at heart. From brutal FPSs like Wolfenstein to first-party classics like Gears of War, the team has a huge amount of experience squeezing every drop they can from the Unreal Engine.

The same goes for The Ascent’s destructive environments. Imagine the lobby scene in “The Matrix” and you’ll get an understanding of Neon Giant’s plans. Every gunfight will leave its mark on the environment, from scarred pillars to crumbling buildings.

The result is a game that’s easily the most visually impressive I’ve worked on during my time at Curve. From classic sci-fi books to modern day action games, The Ascent builds a gorgeous world packed with beloved homages and slick skylines to boot.

 

One of the things that sets The Ascent apart from the crowd is the way it blends its cyberpunk elements with more traditional sci-fi tropes. Near-future humans mix with outlandish aliens in densely packed cities where anything is possible. Much like classics Mass Effect and Halo, it’s a balance that celebrates its fantasy feel whilst keeping the gameplay grounded and satisfying.

The Ascent is coming to Xbox One and Xbox Series X later this year. The support we’ve seen from Xbox has been fantastic, and we can’t wait to share more with you. Be sure to check out our announcement trailer and stay tuned for more details very soon!

 

 

Edited by Jordan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ппц еле тему нашел, не понял че она в рпг то делает)

там вроде как на пк уже слили

Share this post


Link to post
Share on other sites

я чутка пиратку посмотрел, ну в целом понравилось

стрелять приятно, за патронами в кои-то веки бегать никуда не надо

графика очень симпатичная

кастомайз есть и абилки

 

в общем как минимум затянет на первое время, жду на бокс

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кайф

 

 

Внимание к деталям в кадре, конечно, очень впечатляет

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прикольно, мне понравилось. Атмосфера киберпанка лучше чем в киберпуке. Дошёл до муравейника и хватит.

XeEcMNq.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мне вот интересно, на сколько проработан тут постгейм контент, коли геймплейно это типа диаблойд с пушками :frog32:

Share this post


Link to post
Share on other sites

я чето искал видосы с локал коопом и не нашел толком. как там это реалищовано, еси один в одну сторону идет, а другой в другую, экран делится или не дает уйти за экран.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eEDYP7OayXTupuop5Bp9-g.jpeg?800-auto

  • COGconnected – 9,3;
  • Gfinity – 90;
  • PC Gamer – 84/100;
  • The VG247 – 4/5;
  • Game Informer – 7,25;
  • Spaziogames – 7,2;
  • Windows Central – 3,5/5;
  • IGN – 7;
  • GameSpew – 7;
  • True Achievements – 3/5;
  • Gamespot – 6;
  • GamesRadar+ – 2,5/5;
  • Noisy Pixel – 55.

Share this post


Link to post
Share on other sites

чет непонятно ктото ругает оптимизацию, ктото хвалит

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Дошёл до первого диалога, увидел все теже английские варианты ответа и понял что это таже версия что и в превью. Я пожалуй дождусь обнов.

Хочется играть в вылизанный продукт а не игру из раннего доступа стима.

Edited by Saturianin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кароч, затестил на 3080 в 2к. Вначале игры, где появляешься, на ультрах без лучей 144фпс, с рт отражениями 60, рт тенями 100, с рт прохождением света 120, со всем фаршем 45, без длсс не играбельно. Различий в картинке замечено не было на этой локации. Вывод - в задницу лучи)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поиграл пару часиков и не понял, как можно было влепить 3/10 этой игре, это какая-то шиза уже.

Есть баги в виде отсутствия перевода и проблемы с навигацией по карте, но в остальном играется пока бодро. Ну и технически все отлично - красивая картинка в стабильных 60фпс.

D0-CE54-A8-004-E-4-B5-C-8943-93-E1-C44-E

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

В начале сейчас противников не очень много, но иной раз клюв ломают довольно быстро.

Играю в дуо с братом. Если сливается кто-то один - команда улетает на чекпоинт (прямо как в хало2 хех).

Share this post


Link to post
Share on other sites

В чем прикол в коопе давать одни и те-же вещи? Думал будет какой-то рандомайзер в луте, ан нет

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 часов назад, Ark сказал:

В чем прикол в коопе давать одни и те-же вещи? Думал будет какой-то рандомайзер в луте, ан нет

Прогрессия всем учатсникам в коопе засчитывается? Ачивки тоже всем падают?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Графон в этой игре - это что-то невероятное, конечно. Я только не пойму, это типа инди-студия и т.д. как они добились такого? Такой детализации. Да пофиг на геймплей вообще, он есть и всё, я просто хожу и челюсть роняю неустанно. Хотя конечно мой реф орет своей турбиной в ней будь здоров, жена постоянно из спальни привет передает. Но это ладно, видела бы она этот графон! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 часов назад, Ark сказал:

В чем прикол в коопе давать одни и те-же вещи? Думал будет какой-то рандомайзер в луте, ан нет

Оценка на мете намекает

Share this post


Link to post
Share on other sites

improlight вчера играл вчетвером, ничего не понятно, если честно, кто-то из товарищей брал доп.квесты, у меня в журнал они не заносились, и вообще какая-то шляпа этот кооп, лучше соло проходить и вникать в лор игры, а то все бегают по разным сторонам, спешат, ничего толком не успеваешь понять.

 

на счёт ачивок подозреваю, что они не общие: @al_chu сходил в туалет в игре и помыл руки в раковине и получил ачивку «гигиена», мне такая не упала )))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×