Рейтинг@Mail.ru
Перейти к содержанию

Уважаемые посетители! Если у вас возникают проблемы с входом, регистрацией или сменой пароля, обращайтесь в эту тему (там можно писать без регистрации) с указанием где возникла проблема - на сайте или форуме.

Авторизация  
Nik

Heroes of Might and Magic 5

Вы купите Героев 5?  

121 пользователь проголосовал

  1. 1. Вы купите Героев 5?

    • Однозначно.
      82
    • После четвертой части НИКОГДА!
      8
    • Я еще подумаю.
      26
    • Я вобще не играю в пошаговые стратегии.
      5
    • А что такое Герои???
      4


Рекомендуемые сообщения

[quote name="Moty"]Ну так он там 3д. Чего-же ты хотел ?[/quote]

Ну ежели говорить чего я хотел...
1. Отображение численности отрядов без цифр, как новой Циве.
2. Города часть стратегической карты, а не отдельный уровень, чтобы можно было забраться на холм и глянуть, чего он там построил и какие орудия стоят на башнях.
3. Хексы как поля 500 метров в диаметре.
4. Противника должно быть не видно за лесом, если у тебя нет магического артефакта и у него нет летающих юнитов. А так видишь, летит на горизонте десяток чёрных драконов и сразу начинаешь поворачивать в обратную сторону.

А ежели такого не делать, то нафига вообще в 3D перходить? Делали бы красивущее 2D и не мучались. Оно и игроку куда как удобнее. Грузится быстро и камера не мешается.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
[quote name="Warge"]Смотрю - вас нехорошие предчувствия терзают? То ли еще будет. :mrgreen:[/quote]
А чего будет ???? :confused: давайте без намеков ? ;)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
[quote name="wowa_GRW"] [quote name="Warge"]Смотрю - вас нехорошие предчувствия терзают? То ли еще будет. :mrgreen:[/quote]
А чего будет ???? :confused: давайте без намеков ? ;)[/quote]
Эпический отстой будет. Хороший сюжет с паскудной играбельностью и монументальной графикой. :mrgreen:
Какими я хотел видеть "HoMM 5" - игровая механика четвертых с красотой третьих. А реализация 3D составляющей - подобно "WarCraft 3".

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
позырил(а) я несколько роликов - про замок там, про глобалку, про сражения

что можно сказать.

художники у нивала замечательные, рисуют на западном уровне уже. это большая редкость.

игра стремится стать максимально дружественной для неподготовленных пользователей - такому подходу совершенно нечего противопоставить, ребята. Но мне пока не нравится. Интерфейс видимо пока не разрабатывали, что естественно - а для меня это мерило качества игры. Правда, по этому поводу не слишком удачно отмазываются что мол не показываем интерфейс, чтобы на заграждать картинку. Смешно.

Очень понравились эффекты и анимации
Очень разочаровало маленькое поле боя
Насторожило время загрузки города - двигло конечно не оптимизированое (хотя ядро походу от демиургов, судя по отсталым мытым текстурам ландшафта), но можно было эти 10 секунд из ролика вырезать, честное слово. :)
Деревца в городах видимо спрайтовые, да.

Че-та там еще про шахты рассказывали - ничего не понял(а).
Короче, красиво, но пока кривовато. Посмотрим что будет дальше.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
[quote name="Warge"]
Эпический отстой будет. Хороший сюжет с паскудной играбельностью и монументальной графикой. :mrgreen:
Какими я хотел видеть "HoMM 5" - игровая механика четвертых с красотой третьих. А реализация 3D составляющей - подобно "WarCraft 3".[/quote]
дяяяяя ???? :confused:
Но хороший сюжет - эт ведь хорошо ? ;)
А 4-е мне вот не нравяться чего то... :(
А если будет смотреться как в демиургах - то нормально...
Баланс... интерес... конечно хотца как в 3-х... но... но ведь это уже было..
И тем более.. наскоко я помню все игрухи от Нивала - начиная с первых Аллодов - мне нравилось - не сказал бы,что клепают лажу.. ;)
Достоточно посмотреть SS3 часовые - и стратегия, и сюжет, и интересно..
А WarCraft3 против Демиургов - по 3Д - не очень...

p.s. а что такое Эпический отстой ??? :upset:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Дата выхода - конец 2005 года. Но если вспомнить Deep Shadows и THQ с их бедным "Сталкером"...
2Alisa - про шахты писали, что будет видно как на них идёт работа.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
2wowa_GRW
Если не в падло, опиши плиз через личные в чём прухи и темы Демиургов :help: реально не шарю :cry:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Бета версия вышла?????? Или это ФЕЙК - [url=http://www.komap.net.ru/news/2005/08/13/heroes/#full]http://www.komap.net.ru/news/2005/08/13/heroes/#full[/url] ?????

[size=75]Добавлено 13 Авг 2005, 21:05:[/size]

Это не бета :( , а альфа версия 2004 года

Вот ридми:
Heroes of Might and Magic V.
Prototype

US/English version

June 2004

Heroes of Might and Magic V © 2003 UbiSoft. All rights reserved. Heroes of Might and Magic is
a trademark of UbiSoft.

Contents of Readme
==================

1. Description
2. System requirements
3. Installation
4. Controls and hot keys
5. Known issues, artefacts and further improvements
6. Legal Information


1. Description
==============

This is the First Playable Publishable of HoMMV specified in the list of the deliverables for Milestone #5 "First Playable Publishable".

Its primary goal is to demonstrate fully playable mission using final art of one season complete.

Updates from the previous version (First Playable)

Adventure Map
- Minimap
- River
- Ship
- Terrain objects: flowers, lakes, craters, mountains, shrubs
- Flying info instead of dialogs
- Edge of the map
- Fog of war (depicting explored and unexplored territory)
- Shadow, clouds and birds over adventure map
- Basic AI
- Camera scroll via screen edge is implemented
- Music

Combat
- Siege arena
- Hero specialization (skills, abilities)
- Weather effects (rain)
- Grid on/off option
- Prediction of damage to creature
- When a player hovers the mouse cursor over one of the creature icons on the ATB bar, the corresponding creature on the battlefield is highlighted
- Music


Town
- Closeup of the town view
- Animated clouds, birds, foliage
- Improved grass texture on the town hill
- Objects in background
- Music

Cut-scene

Interfaces
Main Menu, Spellbook, Town Building, Town Fort/Creature Hire, Hero,
Confirmation and Notification Dialogs, Tooltips

The ways of version improvement and known bugs are enlisted in Section 5 "Known issues and further improvements".

Enjoy the demo!


2. System Requirements
======================

Minimum
-------

- OS: Windows 2000/XP, DirectX 9.0
- CPU: 800 MHz Intel Pentium III or AMD Athlon processor or higher
- RAM: 256 MB or higher
- Video: 32 MB AGP GeForce2 MX or ATI Radeon 8500 or higher video card
- CD/DVD-ROM speed: 8x
- Hard Drive Space: 200 MB free hard disk space (for the demo)
- Sound: DirectX compatible PCI 16-bit sound card


Recommended
-----------

- OS: Windows 2000/XP, DirectX 9.0
- CPU: Pentium 4 / Athlon 3,0 GHz or higher
- RAM: 512MB or more
- Video: 128 MB AGP 4x GeForceFX 5600 or higher video card
- CD/DVD-ROM speed: 32x
- Dolby Surround 5.1 sound processor


3. Installation
===============

Upon unzipping H5_fpp.zip file, run Setup.exe and follow the installation wizard's prompts.
By default, the demo will be installed into C:\Program Files\Nival Interactive\Heroes of Might and Magic V
directory. Upon installation, you can run it either from Windows Start menu, or from the demo
installation directory (file H5_Game.exe in C:\Program Files\Nival Interactive\
Heroes of Might and Magic V\bin directory).

The installed Demo occupies as much as about 900MB of hard drive space.


4. Controls and hot keys
========================

Camera control
--------------

Adventure mode

Cursor arrows - camera scrolling around adventure map
Ctrl+Left/Ctrl+Right - camera rotation (it returns automatically to the default direction, when buttons are released)
Left mouse button - plot path to the pointed tile or move to the pointed tile if path already plotted
Right mouse button - tooltip
Enter - end of turn
M - move hero along the plotted path
N - select next hero
С - open spellbook
H - show Hero screen-inventory for the selected hero
I - show Hero screen-abilites for the selected hero
T - show Town Screen for the selected town

Combat mode

Ctrl+Left/Ctrl+Right - camera rotation (it returns automatically to the default direction, when buttons are released)
Space, D - Defend
C - open spellbook (when spellbook icon is present)
C - use special ability (when specialability icon is present)
R - retreat from combat
CTRL-A - autocombat
ESC - options

Town

B - build screen
F - fort screen

Debug

Scroll - show FPS and other info
Ctrl+Scroll - show camera info


Controlling characters and creatures
------------------------------------

Adventure Map
-------------

After staring the game Mainmenu is appear.
Choose Singleplayer option, then please wait a few seconds to see a cut-scene.
Then you'll see the objective dialog for the mission. Press OK and enjoy the Demo.

Combat
--------

By default you are starting combat in the turn-based mode. There is ATB bar present in the upper part of interface.
Creatures are moving from right to left along the bar. When creature reaches left end of the bar it is selected.
Selected creature depicted by changing underlaying tiles in combat and by arrow above it. You can order creature to do any action available to it.
Actions available to the creature is move, move-attack (if hostile creature is present in the movement range), defend. Archers and Priests as well
as ballista have ranged attack. Clerics could cast spells. Archers, Royal Griffins, Paladins, Archangels, First Aid Tent has special abilities,
that could be activated.
Hero also can be selected during combat. Hero has access to the several spells (Magic Arrow, Chain Lightning, Bless, Curse, Blind, Stoneskin)
and several hero combat abilities (Prayer, Holy charge, etc).
When you are giving order preselection shows you which creature or tile you are going to select.
When one creature attacks another creature sequence of actions are as follows:
Attacking creature deals damage (attack could be lucky (special rainbow FX is depicted above the creature) dealing increased amount of damage).
Damage dealt is shown as "flying" numbers. Attacked creature could get retaliate strike (only once per its move) and deals damage to the attacking
creature this attack also could be lucky).
After any order creature could gain bonus from the high morale (which is also shown by special morale FX above the creature)
after that creature is moved to half of the ATB bar instead to be moved to the right end of the ATB bar.

Abilities of creatures and spells are described below:

Abilities:

Archers - Volley Shot - Archers could shot volley of arrows that will strike several enemies. To use this ability click on special ability
button (showing hero with glowing eyes) when archers are selected and then point to the tile on the battlefield with special ability cursor (glowing hand).
All enemies around selected tile (including diagonals) will be affected.

Royal Griffins - Battle Dive - Griffins can soar in the skies and then dive on the enemies to make devastating attack.
To use this ability click on special ability button (showing hero with glowing eyes) when griffins are selected and then point to the enemy
on the battlefield with special ability cursor (glowing hand). Griffin will fly away and when his next action will become available he will
plummet on the tile in which enemy was when attack was ordered. If there are no units present in that tile - no damage will be dealt.
If somebody is present in the tile (it could be friend or foe) - than griffin will deal damage to that creature.

Paladins - Lay on Hands - Paladins use divine power to heal wounds of the friendly unit.
When Paladins are selected point cursor on any friendly unit with their movement range (cursor will change to glowing hand) and then
click left mouse button. Paladin will move to the selected creature and will heal all wounds of the creature (he will not ressurect any
of the killed creatures)

Archangels - Ressurect - Archangels use their enormous powers to ressurect fallen creatures. When Archangels are selected point cursor on
any friendly unit or corpse of friendly unit (cursor will change to glowing hand) and then click left mouse button. Archangels will ressurect
several creatures.

First Aid Tent - Healing - First Aid Tent heal friendly creatures and will even ressurect fallen creatures in stack.

Spells:

Magic Arrow - deal damage to the selected creature
Chain Lightning - deal damage to the selected creature, than closest creature is selected and lightning jumps to that creature dealing half damage,
than closest creature to the second one is selected and quarter of damage is dealt to it and finally closet creature to the third affected creature
is selected and 1/8 of damage is dealt to it.
Bless - enchanted creature deals more damage, overrides Curse
Stoneskin - enchanted creature receives less damage
Curse - enchanted creature deals less damage, overrides Bless
Blind - enchanted creature does not move on the ATB bar. Removed after attack against
enchanted creature

Hero abilities:
Holy Charge - Hero deals damage to the selected creature
Prayer - All friendly creatures gain +1 to morale and luck as well as damage dealt to them is slightly reduced
Encourage - slightly increase initiative of the selected unit

When you attack hostile creature camera will show close-up on the melee attack or ranged attack scene.

You can also fight in the realtime mode. To do this access combat options by pressing on gear button (or ESC key) and press on button near
turn-based combat on/off. Combat will continue in realtime mode. In realtime mode there will be NO pause when creature reaches left end of the ATB bar.
Combat will still be paused when some action is commenced (like casting a spell or moving creature).

Town
------

To hire Hero after previous was defeated click Tavern button and you get default one. Only one hero can be under player's control in this version.

You can access build screen by pressing B key or pressing the leftmost button (with hammer and wood planks) in the town screen. Then screen will fade out and building, that could be built will be highlited. Building price shown at the second row under resources, as well as name of the building. Building, that could not be built right now (because one building was already built in this turn or you haven't enough resources) highlighted in red. After you selected the building confirnation window will appear and then screen will fade in along with newly purchased building. You can leave that screen by pressing the gate (exit) button or by pressing Esc key.

You can access fort screen by pressing F key or pressing the Fort button (with several coins) in the town screen. Then you will see Fort hall, where all creatures available to hire will be present. To hire creature press it's icon on the right side of the screen and then confirm purchase. Creature will be hired into the garrison army slots. You can move stack of creatures by clicking on it and than clicking on the slot in which you want to place them. You can leave that screen by pressing the gate (exit) button or by pressing Esc key.



5. Known issues, artefacts and further improvements
===================================================

Adventure map issues:
- There are some problems with depicting path on water
- Moon calendar is not final
- Some tooltips and texts are absent or slightly incorrect
- Double click on town on adventure map doesn't position camera on it
- There is short-term FPS decrease when new week begin


Combat issues:
- No cinematic camera on siege arena
- There are possible slow downs on large arena
- Old-style tooltip for creature
- There is no interface to perform attack from different direction, right now creature is moving to the target on shortest route available
- Some creatures lack sound (peasant attack)
- Turnbase/realtime option are not saved between combats


Town:
- Marketplace, Hire All and Magiс Guild interfaces not functional. Last one is an old-style interface.
- User may hire only one hero (and restore him in tavern when hero fled or died without paying any cost)
- Hire creature window will be more informative (will be shown recruited creature, scrollbar)
- When user has no possibility to build some buildings (altar of light and altar of haven) they are shown with not correct red background
- Buttons Leave Fort and Leave Build interface have wrong tooltip
- Normal creature can't be upgraded
- User can't hire both normal and upgtaded creatures, only one of them (upgraded one if dwelling was upgraded)

Hero Screen
- Sometimes number of artefacts are increased without special actions
- There is possible game slow down after hero screen is closed

General Improvements:
- Performance will be optimized
- Memory leaks will be fixed
- Sound engine is not optimized (some sounds could be missed if there are too many sounds to play)



6. Legal Information
====================


Copyright Information
---------------------
This software product and the manual are copyrighted and all rights are reserved
by UbiSoft and Nival Interactive and are protected by the copyright laws that pertain
to computer software. You may copy this software for back-up and casual distribution.
Notwithstanding the foregoing, you may not modify, adapt, translate, create derivative works,
decompile, disassemble, or otherwise reverse engineer or derive source code from all or any
portion of the software or anything incorporated therein, permit, or encourage any third party
to do so.

Heroes of Might and Magic is a registered trademark of UbiSoft. Pentium,
Microsoft Windows, Athlon, GeForce, Radeon, SoundBlaster are trademarks of their respective owners.

Limitations of Warranty
-----------------------
Nival Interactive and UbiSoft expressly disclaim any warranty for the Demo Program and Readme file.
The program and Readme file are provided "as is" without warranty of any kind, either express or implied.
The entire risk arising out of use or performance of the Program and Readme file remains with the User.


Limitations of Liability
------------------------
Neither Nival Interactive nor UbiSoft, or their parent, subsidiaries or affiliates shall be liable in
any way for loss or damage of any kind resulting from the use of the program.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
[quote name="sp-zero"]Бета версия вышла?????? Или это ФЕЙК - [url=http://www.komap.net.ru/news/2005/08/13/heroes/#full]http://www.komap.net.ru/news/2005/08/13/heroes/#full[/url] ?????
[/quote]
Не фейк, я в эту саму версию год назад играл. А недавно видать своровали - уже везде лежит.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
SuperFedya
>>Ну дык как эта бетка?
кривая))

короче у меня ощущение, что я играю в третьих героев..атмосфера уж слишком третьехиросовская.

[i]а вобще, это какие-то демиурги..[/i]

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Короче говоря вот>>> [url=http://www.crpg.ru/sections.php?op=viewarticle&artid=1995]http://www.crpg.ru/sections.php?op=view ... artid=1995[/url]
:D

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
После статьи в 100`м номере Игромании обязательно куплю новую часть сразу после её выхода.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
[quote]Разработчики отказались от некоторых сомнительных нововведений четвёртой части и возродили многие славные традиции третьих Героев. [Александр Куляев, [url=http://www.crpg.ru]www.crpg.ru[/url]][/quote]
Сей факт радует, 3-ю часть больше люблю. :)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
GameSpy_цы уже могут скачать бетту для тестирования.
Обыкновенные смертные смогут это сделать через 3 дня, в 21 час по Московскому.

[url=http://games.cnews.ru/articles/1/141_1.html]Ешё одно занятное превью.[/url]

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
[quote name="Molodnyak"]GameSpy_цы уже могут скачать бетту для тестирования.
Обыкновенные смертные смогут это сделать через 3 дня, в 21 час по Московскому.

[url=http://games.cnews.ru/articles/1/141_1.html]Ешё одно занятное превью.[/url][/quote]
а откуда можно будет скачать? и скока эта радость будет весить?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
[url=http://www.fileplanet.com/subscribe/login_to_dl.aspx?f=0]http://www.fileplanet.com/subscribe/log ... l.aspx?f=0[/url]
Но повторяю, только через 3 дня для обыкновенных юзеров.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Ну вот и поглядим кто есть ху. :?

P.S. А концепция эльфийского замка в героях-то с дисайплов содрана. :upto:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Собстно, без коментариев>>> [url=http://beta.heroes5.de/openbeta/HOMM5.exe]http://beta.heroes5.de/openbeta/HOMM5.exe[/url] :D

"Для активации игры нужен ключ. Ключи будут бесплатно раздаваться завтра, 26 января. Каждый ключ дает возможность сделать три активации (то есть, установить Героев на 3 компьютера). В момент активации компьютер должен быть подключен к Интернет (на время активации лучше отключить firewall). Каждая активация имеет ограниченный срок действия - 4 недели.

Если есть вопросы технического порядка, задавайте их на форумной ветке [url=http://forums.ag.ru/?board=heroes&action=display&s=0&num=1124905120]"Бета-тестирование Heroes V"[/url]. Отзывы уже играющих в бетку даются на форумной ветке [url=http://forums.ag.ru/?board=heroes&action=display&s=0&num=1138104515&view=all&start=0&shownew=0]"ОТКРЫТАЯ БЕТА - обсуждение"[/url].
AG.ru

P.S.>>> Прошу прощение, что в посте присутствуют сылки на другой форум.

[size=75]Добавлено 25 Янв 2006, 10:59:[/size]

P.P.S.>>> Так_как это бетта, приготовьтесь увидеть уйму багов. Собсно для этого и проводится тестирование.

[size=75]Добавлено 25 Янв 2006, 11:10:[/size]

Вот только там что_то с сылкой... вобщем никто не может понять как это скачивать. Они что_то заменили, теперь фаил весит 320 КБ. :(

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Скачал, запустил, получил:

The contents of this file cannot be unpacked. The executable you are attempting to run has been corrupted. Please obtain another copy of the file, verify its integrity, and try again.

Скачал ещё раз. То же самое.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Яж говорю, фигня с файлом. Остался один Экзешник(320 Кб)
Можно тут попробовать, но качает через раз>>> [url=http://filepost.ru/?filter=homm5&act=files]http://filepost.ru/?filter=homm5&act=files[/url]

P.S.>>>Буду искать другие источники :(

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Значит так.
Вот тут через 3 дня можно скачать сжатую(7** > 4** Mb) бетту>>> [url=http://www.ag.ru/files/demos/heroes_of_might_and_magic_5]http://www.ag.ru/files/demos/heroes_of_ ... nd_magic_5[/url]

А здесь, путём авторизации получить ключ>>> [url=http://dnet.3dgamers.com/promotions/hmmv/hmmv_login.aspx]http://dnet.3dgamers.com/promotions/hmm ... login.aspx[/url]

P.S.>>> Кстати, говорят у Nival довольно хорошо получается :D

[size=75]Добавлено 27 Янв 2006, 11:19:[/size]

P.P.S.>>> Если кому приспичило и трафика не жалко, то вот не пожатая>>> [url=ftp://ftp.streamarena.ru/streamarena/demos/HOMM5.exe]ftp://ftp.streamarena.ru/streamarena/demos/HOMM5.exe[/url]

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Нивал убил к черту 5ых героев ..... дизайн бесит меня зверски .... ненавижу теперь нивал
вообще лучшебы сделали красивую 2д графику чем етот ужос

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
Авторизация  

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу

×